10 beste oefeningen voor sterke schouders

JJason 10 december 2023 07:06

Voor een solide en evenwichtige krachttraining is het belangrijk om geen enkele spiergroep over het hoofd te zien. En dat geldt zeker voor je schouders. Hier zijn de 10 beste schouderoefeningen die je schouders sterk en in vorm houden.

1. Military Press

De Military Press is een klassieker als het gaat om krachttraining voor schouders. Dit is een perfecte oefening om je schouders en bovenlichaam kracht te geven.

2. Lateral Raises

Lateral Raises zijn een geweldige manier om je schouders te isoleren en te versterken. Deze oefening richt zich op de middelste deltoïde spieren.

3. Front Raises

Front Raises zijn een geweldige oefening voor het versterken van de voorste deltaspieren van je schouders.

4. Reverse Fly

De Reverse Fly is een uitstekende oefening die gericht is op de achterkant van je schouders.

5. Upright Rows

Upright Rows zijn een fantastische compound oefening die meerdere spiergroepen in je bovenlichaam aanspreekt.

6. Push Press

De Push Press is een explosieve oefening die zowel je schouders als je benen inschakelt.

7. Dumbbell Shrug

De Dumbbell Shrug is een eenvoudige maar effectieve oefening voor het versterken van je trapeziusspieren.

8. Arnold Press

Vernoemd naar Arnold Schwarzenegger, de Arnold Press is een totale schouderoefening die alle delen van je schouders aanspreekt.

9. Face Pull

De Face Pull richt zich op de achterkant van je schouders en je bovenrug, en helpt bij het verbeteren van je houding.

10. Shoulder Tap

De Shoulder Tap is een lichaamsgewicht oefening die je schouders, borst en core aanspreekt.

Hier is een handige tabel om je te helpen bij het uitvoeren van deze oefeningen.

Oefening Spiergroep Equipment nodig
Military Press Schouders, bovenlichaam Barbell
Lateral Raises Middelste deltaspieren Dumbbells
Front Raises Voorste deltaspieren Dumbbells
Reverse Fly Achterkant schouders Dumbbells
Upright Rows Bovenlichaam Barbell
Push Press Schouders, benen Barbell
Dumbbell Shrug Trapeziusspieren Dumbbells
Arnold Press Schouders Dumbbells
Face Pull Achterkant schouders, bovenrug Kabelmachine
Shoulder Tap Schouders, borst, core Lichaamsgewicht

Met deze krachttraining oefeningen voor schouders kun je je fitnessroutine variëren en je schouders sterker maken dan ooit tevoren.

Meer artikelen

Lees ook

Hier zijn een aantal interessante artikelen op andere sites uit ons netwerk.